Ćwiczenia na brzuch i uda, które sprawią, że Twoja sylwetka będzie idealna!

cwiczenia na brzuch i uda

Pięknie wyrzeźbione ciało nie musi być anorektycznie chude. Istotne są jednak jego właściwe proporcje. By je uzyskać nie wystarczy odpowiednia dieta czy „dobre” geny. Ćwiczenia na brzuch i uda są potrzebne w każdym wieku. Wiele z nich wcale nie jest skomplikowanych, co więcej – łatwo wpleść je w codzienny rozkład zajęć. Tymczasem korzyści, jakie można uzyskać są niewspółmierne do poświęconego czasu oraz wysiłku.

Nogi jak z okładki

Mocne, umięśnione nogi to marzenie wielu kobiet. Chudnąc z tych partii jedynie z pomocą diety nie sposób uzyskać właściwej rzeźby czy pozbyć się cellulitu. Tymczasem właściwie wykonywane, proste ćwiczenia, regularne spacery, bieganie oraz inne dyscypliny sportowe mogą nie tylko pomóc w uzyskaniu sylwetki docelowej, lecz także poprawić wydolność całego organizmu i usprawnić tempo przemiany materii. Nie mówiąc już o tym, że podczas biegania wydzielana jest endorfina – hormon szczęścia. Dodatkowo więc dostarczamy ciału naturalnego antydepresantu. Ćwiczenia na brzuch i uda łatwo jest wykonywać nawet w domowym zaciszu. Wśród najczęściej wymienianych programów kształtujących szczupłe i mocne nogi można znaleźć np: popularne przysiady (warto urozmaicić je o niewielkie obciążenie – hantel można trzymać oburącz przed sobą lub korzystać z dwóch mniejszych ciężarków), wykroki, unoszenia nóg z pozycji leżącej (na boku). Innym pomysłem jest trening siłowy. Zapisanie się do klubu fitness to duża szansa na powodzenie szczególnie dla osób, którym potrzebna porada trenera personalnego. Większość siłowni oferuje takie usługi, a wykupując karnet można uzyskać także darmową poradę dietetyczną.

Trening brzucha

Mitem jest, jakoby ćwiczenia na mięśnie brzucha miały być monotonne. Można wykorzystywać odmienne formy aerobiku czy pilatesu, ale też postawić na aktywność na świeżym powietrzu. Wśród najczęściej wymienianych klasycznych propozycji znajdują się oczywiście tzw. brzuszki. To dobry pomysł pod warunkiem, że będą wykonywane starannie, z właściwą ilością powtórzeń. 6 Weidera opiera się w dużej mierze właśnie na tego typu aktywności, a jej skuteczność udowodniły już miliony zwolenników. Bardzo ważne podczas ćwiczeń jest odpowiednie zabezpieczenie mięśni pleców oraz kręgosłupa.

Do wykonywania brzuszków przyda się nam profesjonalna mata do jogi lub ławeczka. By kompleksowo podejść do budowania mięśni brzucha warto każde ćwiczenie wzbogacić także o dodatkowe elementy. Wśród ćwiczeń na brzuch można z powodzeniem umieścić także aqua aerobik. Zajęcia prowadzone mogą być w formie grupowej lub rzadziej w indywidualnej. Woda zwiększa wyporność ciała, przez co ćwiczenia są łatwiejsze do opanowania, a kontuzje praktycznie się nie zdarzają. Nie oznacza to, że aqua aerobik nie jest efektywną formą ćwiczeń – mogą przy tym przybierać różne formy, od klasycznego aerobiku, poprzez step, bieg w wodzie czy tzw. noodle workout. Ostatni rodzaj jest szczególnie polecany zwłaszcza, gdy interesuje nas wyrzeźbienie mięśni brzucha. Do ćwiczeń wykorzystywane są pianki wyporowe.

cwiczenia na brzuch i uda

Nie należy zapominać, że aby uzyskać optymalne rezultaty wykonując ćwiczenia na brzuch i uda trzeba też skontrolować jakość oraz ilość spożywanych pokarmów. Żadne odżywki i suplementy nie zastąpią pełnowartościowych i niskoprzetworzonych posiłków. Podczas ćwiczeń trzeba też organizm nawadniać i uzupełniać poziom elektrolitów, tak aby toksyny sprawniej były usuwane wraz z potem.

Dodaj komentarz