Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

cwiczenia dla kobiet w ciazy

Czy wraz z zajściem w ciążę, kobieta musi zrezygnować z wszelkiej aktywności fizycznej? Absolutnie nie! Jeśli ciąża przebiega prawidłowo i lekarz nie widzi przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń, ruszaj się! Rób to jednak w taki sposób, żeby nie zaszkodzić ciąży.

Zaszłaś w ciążę? To wspaniały czas! Musisz jednak wyjątkowo dbać o siebie. Zawsze byłaś aktywna fizycznie
i boisz się, że będziesz musiała zrezygnować z ćwiczeń? Mamy dla Ciebie wspaniałą informację – każda aktywnośćcwiczenia dla kobiet w ciazy ruchowa jest wręcz wskazana, nawet gdy nosisz pod sercem dziecko. Należy jednak odpowiedzialnie dobrać ćwiczenia, bo przecież nie możesz teraz myśleć tylko o sobie, ale również o ciąży i jej prawidłowym przebiegu. Warto zatem przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się ze swoim lekarzem – jeśli nie będzie widział przeciwwskazań do aktywności ruchowej, zacznij natychmiast.

O czym należy pamiętać wykonując ćwiczenia dla kobiet w ciąży?

  • Wykonuj delikatne ćwiczenia.
  • Nie przemęczaj się maksymalnie.
  • Warto skorzystać z usług trenera oraz kursów dla kobiet w ciąży.
  • Możesz rozpocząć ćwiczenia w każdym miesiącu ciąży, jeśli tylko masz wystarczającą energię.

Przykładowe ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Spacer – brzmi mało ciekawie? Jest to jednak świetna forma aktywności fizycznej! Można skutecznie dotlenić organizm, a ponadto jest niezwykle przyjemny.

Pływanieskutecznie odciąża zmęczony kręgosłup. Jest to wspaniały wysiłek, który niewątpliwie zrelaksuje przyszłą mamę.

Ćwiczenie Kegla – z pewnością każda kobieta w ciąży o nim słyszała. Ma ono bowiem pozytywny wpływ na mięśnie pochwy i krocza – wzmacnia je i przygotowuje do porodu. Można je wykonywać bez obaw o każdej porze dnia. Więcej na temat tych ćwiczeń znajdziesz w poniższym materiale:

Ćwiczenia relaksacyjne – nic tak nie poprawi samopoczucia kobiety w ciąży, jak ćwiczenia relaksacyjne. Skutecznie odprężają i rozluźniają ciało, a ponadto dodają mnóstwo energii.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży zapewniają przyszłym mamom doskonałe samopoczucie. Ponadto zmniejszają prawdopodobieństwo otyłości, a nawet depresji poporodowej. Jeśli więc Twoja ciąża przebiega prawidłowo, masz mnóstwo energii i chęci do ćwiczeń, nie zastanawiaj się! Aktywność ruchowa w ciąży jest świetnym rozwiązaniem!

Dodaj komentarz