Joga dla kobiet w ciąży

Joga dla kobiet w ciazy

Kobieta w ciąży bardzo często myśli o porodzie i bólu z nim związanym. Zastanawia się nad rozmaitymi sposobami przygotowania ciała do wydania dziecka na świat. Takim rozwiązaniem może być joga dla kobiet w ciąży, która jest dostosowana do potrzeb i możliwości ciężarnych Pań.

Joga jest doskonała zarówno dla osób aktywnych fizycznie jak i takich, które nie uprawiają regularnie sportu. Są to ćwiczenia, które nie tylko pozwalają zachować idealny wygląd, ale także rozciągają, wzmacniają i rozluźniają ciało, pomagają się zrelaksować i skutecznie przygotowują do porodu.

Joga dla kobiet w ciąży jest idealną formą aktywności fizycznej. Zawiera bowiem spokojne, ale bardzo efektywne ćwiczenia, które rozciągają mięśnie i pomagają dotleniać się Tobie oraz dziecku. Joga jest także skutecznym sposobem na zapobieganie rozstępom oraz doskonałą formą poprawy samopoczucia (wyzwala endorfiny), które w ciąży wyjątkowo mocno się waha. Ćwiczenia te sprawiają także, że ciężarna jest znacznie mniej zestresowana.

Joga dla kobiet w ciazy

Zalety ćwiczenia jogi w ciąży

Joga doskonale przygotowuje kobietę w ciąży do porodu, ponieważ rozluźnia mięśnie krocza, dzięki czemu można uniknąć nacięcia. Można też nauczyć się prawidłowego oddechu, co może znacznie ułatwić akcję porodową. Dzięki jodze po urodzeniu dziecka znacznie szybciej dochodzi się do pełni formy fizycznej i psychicznej.

Ćwiczenia jogi pomagają obniżyć poziom dolegliwości, które są szczególnie widoczne w pierwszym trymestrze ciąży, takich jak nudności, bóle i zawroty głowy czy wymioty.

Należy pamiętać, że chęć rozpoczęcia zajęć jogi dla kobiet w ciąży, należy skonsultować z lekarzem prowadzącym. Można bowiem je wykonywać wyłącznie, gdy okres ciąży przebiega prawidłowo – bez powikłań i zagrożeń.

Joga dla kobiet w ciąży powinna być odpowiednio dostosowana do ich możliwości. Muszą to być bowiem Joga dla kobiet w ciazyćwiczenia, które nie spowodują zbyt wielkiego przemęczenia oraz nadwyrężeń. Nie można ćwiczyć do granic wytrzymałości, więc jeśli kobieta potrzebuje przerwy, powinna ją sobie zrobić. Joga ma być formą relaksu i rozluźnienia, więc powinna płynąć z niej wyłącznie pełnia satysfakcji i radości.

Jogę powinno się ćwiczyć przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, zawsze o tej samej porze (najlepiej rano lub wieczorem). Ćwiczenia trwają zazwyczaj około 40-60 minut, lecz jeśli kobieta w ciąży dopiero zaczyna swoją „przygodę” z jogą, powinna zacząć od 20 minut i stopniowo przedłużać czas trwania treningu. Należy rozpocząć od najprostszych ćwiczeń, a tempo i rytm powinno się dostosować do indywidualnych możliwości. Trener jogi zajmując się kobietami w ciąży powinien zwrócić szczególną uwagę na technikę wykonywanych ćwiczeń, która jest w tym okresie niezwykle istotna. Nie należy zapomnieć także o tym, że powietrze należy wciągać nosem, a wypuszczać ustami – oddech powinien być spokojny i miarowy.

Dodaj komentarz