Karty lojalnościowe – co należy o nich wiedzieć?

Do narzędzi marketingu lojalnościowego, które są najczęściej wybierane przez marki, oraz z których konsumenci korzystają najchętniej należą karty lojalnościowe. Są wygodne, wiele z nich dostępnych jest w mniejszych wersjach z możliwością dopięcia do kluczy i, co najważniejsze, są nieskomplikowane i uniwersalne pod względem dopasowania do każdej kategorii wiekowej, dzięki czemu bez problemu skorzysta z nich również starsze pokolenie. Natomiast całkowitą innowacją są aplikacje do programów lojalnościowych pozwalające mieć wszystkie karty w jednym miejscu.

Jak to działa?

Karty lojalnościowe, podobnie jak inne narzędzia programów lojalnościowych, o których przeczytać można na https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac to sposób dobrowolnego powiązania konsumenta z marką. W zamian za regularne robienie zakupów czy korzystanie z usług otrzymuje on rabaty lub nagrody, które są dla niego atrakcyjne i korzystne.

Rodzaje kart lojalnościowych

Jednymi z najczęściej wybieranych kart lojalnościowych są karty magnetyczne, zbliżone rozmiarem i wyglądem do kart kredytowych. Ich zaletą jest przede wszystkim to, że każdy, bez względu na wiek może z nich korzystać. Nie wymagają pamiętania kodów i PIN’ów, aplikacji, ani specjalnych urządzeń, dzięki którym możliwe jest naliczenie kolejnych punktów. Ich wadą jest natomiast konieczność zabierania ich na każde zakupy. Konsumenci, którzy korzystają z różnych programów lojalnościowych często mają portfele wypchane kartami, co jest niewygodne. Wiele osób pragnie korzystać z nowych, lepszych i wygodniejszych rozwiązań, dlatego coraz więcej marek wprowadza aplikacje do programów lojalnościowych.

Co zyskuje marka wybierając karty lojalnościowe?

    • Możliwość zbierania informacji o klientach i skuteczności strategii.
    • Zainteresowanie klientów ofertą.
    • Zdobycie zaufania i lojalności konsumentów.
    • Oszczędności – karty lojalnościowe to jedno z tańszych narzędzi marketingu lojalnościowego.

Dodaj komentarz