Sprawdzone metody na odchudzanie [cz. II]

Sprawdzone metody na odchudzanie

Walka z nadmierną tuszą nigdy nie należy do prostych. Nie należy jednak wybierać dróg na skróty. Sprawdzone metody na odchudzanie wymagają wysiłku – obok diety konieczna jest też regularna aktywność a także zmiana nastawienia. W przeciwnym razie efekt jo-jo prędzej czy później się pojawi. Oto, jak podejść do procesu redukcji wagi, aby efekty nie były jedynie krótkotrwałe.

Na ogół dieta trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy – i chodzi tutaj o taki rodzaj kuracji, który opiera się na zasadach racjonalnego odżywiania, a nie tylko na głodówce czy rezygnacji z całych grup produktów – na przykład zawierających węglowodany. Pierwszym krokiem przed przejściem na dietę powinno być odbycie rozmowy ze specjalistą oraz wykonanie podstawowych badań. Szczególnie, jeśli mamy do zgubienia nie kilka, lecz kilkanaście kilogramów. Dietetyk nie tylko poda nam sprawdzone metody na odchudzanie, ale też ułoży jadłospis, dobierze rodzaj fizycznej aktywności oraz będzie nam towarzyszył w całym procesie.

Pierwsze tygodnie diety prowadzą na ogół do utraty wody, stąd też – efekty są imponujące. Później tempo redukcji wagi się zmniejsza. Nie należy się wtedy zniechęcać, warto pamiętać też, że mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa, toteż jeśli do diety wysokobiałkowej dołożymy trening masa ciała może nie ulec zmianie, lecz z pewnością jego rzeźba będzie się prezentować dużo korzystniej, stracimy też w obwodach.

Sprawdzone metody na odchudzanie

Konieczne jest regularne uzupełnianie płynów – odpowiednie nawodnienie nie tylko odżywia komórki ciała, zapobiega wiotczeniu i przesuszeniu skóry, ale też wspomaga proces detoksykacji organizmu. Toksyny, które codziennie przyjmuje nasz organizm mogą spowalniać metabolizm, a także prowadzić do gorszej pracy układu odpornościowego. Plan dietetyczny poza optymalną ilością płynów (najlepiej wody) oraz racjonalnie skomponowanymi posiłkami powinien zakładać aktywność fizyczną. Dzięki połączeniu właściwego jedzenia oraz ruchu można efektywniej spalać tłuszcz. Co więcej, udowodniono, że bezpośrednio po treningu organizm nadal łatwiej radzi sobie z redukcją tłuszczowych komórek. Codzienny umiarkowany wysiłek nie musi oznaczać treningu na siłowni czy w studiu fitness. Już kilkukilometrowy marsz w niezbyt szybkim tempie znacząco poprawia wydolność oddechową i mięśniową. Warto dobrać dietę do swojego stylu życia – to najskuteczniejszy sposób na odchudzanie.

Dodaj komentarz