Sprawdzone sposoby na mdłości w ciąży

mdlosci w ciazy

Okres oczekiwania na narodziny dziecka nie zawsze bywa tak radosny, jak przedstawia się to w mediach. Ba, w większości przypadków dolegliwości takie jak urazy kręgosłupa, częste pojawianie się opuchlizny w okolicach stóp czy mdłości w ciąży mogą znacząco zakłócić spokój przyszłej mamy. Na szczęście sposobów, by poradzić sobie z tymi ostatnimi nie brakuje. Jest to tym bardziej pozytywna informacja, gdy zdamy sobie sprawę że na takowe mdłości w ciąży może cierpieć nawet połowa wszystkich spodziewających się dziecka kobiet.

Specjaliści uspokajają w jednej kwestii – mdłości, a nawet wymioty w okresie pierwszych 3 miesięcy stanowią całkowicie normalny objaw. Jest on związany ze zmianami hormonalnymi – podwyższony zostaje poziom progesteronu oraz estrogenu. Jeżeli jednak po okresie 12 – 14 tygodni nadal występują podobne symptomy, wówczas warto skonsultować się z prowadzącym ciążę lekarzem. Szczególnie, że częste wymioty (a niektóre panie mogą ich doświadczać nawet kilka razy na dobę), mogą prowadzić do odwodnienia organizmu oraz pogorszenia jego kondycji.

Oczywiście torsje czy stres z nimi związany zdecydowanie obniżają komfort codziennego funkcjonowania ciężarnej, nie należy jednak od razu obawiać się komplikacji w przebiegu ciąży czy wręcz poronienia. Na mdłości w ciąży istnieje szereg sposobów, które warto wypróbować. Należą do nich:

  • spożywanie niewielkich, ale częstych posiłków, aby utrzymać poziom cukru we krwi na stałym poziomie;
  • unikanie nadmiernie tłustych tudzież słonych potraw, zwłaszcza tych przygotowywanych na głębokim tłuszczu. Wysokokaloryczne produkty można co prawda spożywać, ale warto zadbać o to, by były one duszone, gotowane bądź pieczone;
  • stosowanie preparatów mineralno – witaminowych, najlepiej z dodatkiem mięty tudzież imbiru (zaleca się przyjmowanie takich środków na czczo, ponieważ wtedy ich wchłanianie jest najbardziej optymalne);
  • uzupełnienie poziomu witaminy B6 w diecie, dzięki której poprawi się przyswajanie istotnych makroskładników. Witaminę tę można znaleźć m.in. w mięsie drobiowym, tuńczyku, ale też produktach zbożowych, bananach czy ziemniakach.

mdlosci w ciazy

Istotnym jest także, by unikać gwałtownego wstawania z łóżka. Warto pozostać kilkanaście minut po przebudzeniu w pozycji leżącej, ewentualnie wypić filiżankę herbaty czy szklankę wody. Odwodnienia można natomiast uniknąć regularnie uzupełniając płyny w organizmie w ciągu dnia – dobrym wyborem pozostają napary z takich ziół jak melisa, rumianek, mięta czy szałwia.

Dodaj komentarz