Jak stosować pas poporodowy

W ciąży ciało kobiety jest narażone na duże obciążenia. W efekcie może zdarzyć się, że po porodzie pojawią się bóle w okolicy krzyża. Czy można im zapobiec?

Jak wrócić do formy po ciąży?

Podczas ciąży mięśnie ulegają rozciągnięciu, a stawy rozluźnieniu, co ma przygotować organizm do porodu. Z tego właśnie względu przyszłym mamom dość często dokuczają bóle w okolicy bioder i dolnej części pleców. Są one szczególnie dokuczliwe w czasie połogu, kiedy kobieta nie wróciła jeszcze do pełnej sprawności. To właśnie wtedy warto zaopatrzyć się w pas poporodowy, który ułatwia pozbycie się tych dolegliwości. Jest on zalecany przede wszystkim kobietom po cesarskim cięciu, które często odczuwają dużą bolesność blizny pooperacyjnej i brzucha.

Jakie jest działanie pasa poporodowego?

Pasy poporodowe były stosowane już w starożytnym Egipcie. Kobieta bandażowała pociążowy brzuch, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę i lepiej się prezentować. Obecnie pasy stosowane po porodzie są nowoczesne i znacznie ułatwiają życie. Przede wszystkim wzmacniają one powłoki brzuszne, dzięki czemu minimalizują prawdopodobieństwo pojawienia się przepukliny po operacji cesarskiego cięcia. Ponadto przyspieszają one rekonwalescencję i sprawiają, że szybciej można rozpocząć gimnastykę wzmacniającą mięśnie brzucha.

Oczywiście stosowanie pasa poporodowego należy zawsze skonsultować z lekarzem. Bardzo ważne jest zwłaszcza to, aby odpowiednio dobrać rozmiar. W zależności od modelu pas można zapinać lub wciągać przez nogi.

Jakie są zalety i wady pasów poporodowych?

Głównym zadaniem pasu poporodowego jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz zmniejszenie bóli krzyża. Pas zapobiega powstawaniu rozstępów, a także ułatwia utrzymanie prawidłowej pozycji ciała, co po cesarskim cięciu bywa prawdziwym wyzwaniem. Niemniej ważne jest to, że noszenie pasa poporodowego ma pozytywny wpływ na samopoczucie, ponieważ kobieta czuje się bardziej atrakcyjna.

Jednak nie każda kobieta może stosować takie rozwiązanie. Niektóre panie uważają, że pas jest po prostu niewygodny. Samo noszenie pasa nie wystarczy, aby wrócić do sylwetki sprzed ciąży, ponieważ niezbędne jest także wykonywanie odpowiednich ćwiczeń. Bez gimnastyki pas poporodowy może osłabić mięśnie brzucha. Warto więc wykonywać ćwiczenia, które wzmocnią dno miednicy, brzuch oraz dolną część pleców. Zestaw ćwiczeń najlepiej skonsultować z lekarzem, zwłaszcza jeśli poród odbył się drogą cesarskiego cięcia.

Dodaj komentarz